اولین کشنکری در ایران
فروشگاه زنجیره ای عمده فروشی به روش عرضه مستقیم
مکانی برای جمع شدن برند ها جهت فروش حضوری و اینترنتی به سوپرمارکت ها سازمانها و شرکت ها
بیش از دو دهه از تاسیس کش اند کری در جهان می گذرد و در حال حاضر این فروشگاه های عمده فروشی در سرتاسر جهان شعب متعددی را دایر کرده اند که همین امر نشانگر پر سود بودن این تجارت می باشد. اگر بخواهیم تعریفی مناسب برای این مفهوم ارائه دهیم باید بگوییم که کش اند کری ها، عرضه کننده کلیه کالاهای مورد نیاز سوپرمارکتها، رستوران ها ، فست فود ها و شرکتها در حجم بالا و به صورت عمده، زیر یک سقف می باشند که فروش این عمده فروشی تنها به صورت نقدی امکان پذیر است. این فروشگاه ها، مواد پروتئینی، مواد غذایی، شوینده و بهداشتی را با قیمتی عمدتا تا ۲۰ درصد پایین تر از قیمتی که پخش کالا را در اختیار اصناف می گذارد، و به دست مشتریان می رساند. همین امر باعث می شود تا سوپرمارکت ها نیز توان رقابت با هایپر مارکت ها را به دست بیاورند و از تضعیف این صنف با اهمیت جلوگیری شود. سوپرمارکت ها با در اختیار داشتن میانگین ۴۸ متر مربع فضا و با بیش از 2 هزار قلم کالا، نیازمند تامین کالاهای مورد نیاز خود به صورت هفتگی می باشند. کشنکری با ارائه ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ قلم کالا در زیر یک سقف و با نازل ترین قیمت، نیازهای این صنف مهم را برآورده می کند. همانطور که می دانیم متاسفانه در حال حاضر اکثر کارخانجات تولیدی با مشکل جدی نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند که عرضه مستقیم محصولات در کشنکری و تصفیه نقدی آن افزایش تولید و پایین آمدن قیمت تمام شده محصول را در پی خواهد شد. مزیت همکاری تولید کننده با کشنکری ، افزایش سهم از بازار و تقویت توان رقابتی خواهد بود.
– ما یک گروه جوان در تخصصهای مختلف هستیم که قصد داریم اولین کشنکری (کش اند کری) (cash and carry ) مرکز توزیع مدرن و عمده اقلام FMCG را هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی و عمدتا” به صورت B2B راه اندازی کنیم. نمونه این فعالیت در کشور ایران سابقه نداشته و ما با نوآوری و بومی سازی مدل های موفق جهانی قصد ایجاد این مجموعه عظیم در ایران را داریم. اجرای طرح مطلوبیتهای متعددی هم برای تامین کننده اصلی، هم برای توزیع کننده نهایی (از جمله سوپرمارکتها، رستورانها، تعاونی ها، سازمانها و …) و هم برای مصرف کننده نهایی ایجاد می کند.
– در این استارت آپ تامین کنندگان (تولیدکنندگان) مستقیما” محصولات خود را هم در اپلیکیشن کش اند کری و هم در فضاهایی فیزیکی پیش بینی شده ارائه می نمایند و نسبت به فروش محصلات خود اقدام می نمایند.
– فروش مستقیم محصولات توسط تولیدکنندگان و حذف بخش عمده هزینه های بازاریابی و توزیع، حذف کامل واسطه ها ، قیمت کاملا” رقابتی برای اقلام به دلیل فروش مستقیم توسط تامین کننده، سفارشی سازی تقاضاهای سوپرمارکتها و رستورانها و امکان ارائه بسته های متعدد اقلام برای سازمانها و گروههای هدف با قیمت بسیار مناسب از جمله مزیتهای رقابتی این استارت آپ می باشد
– این استارت آپ از سال 97 فعالیت خود را آغاز نموده است و لانچ نرم افزار با هدف بازارسنجی و تعیین کشش بازار از دیماه سال 99 انجام پذیرفته است و در حال حاضر شهر تهران را پوشش داده است.
– قیمت عمده کف بازار، تحویل کلیه خریدها در محل مشتری، خرید یکجای اکثر تاپ برندها و برترین محصولاتشان ، داشتن حق انتخاب برای خرید هر تعداد از محصولات، دسترسی به تعداد زیادی از تامین کنندگان مهم و کلیدی رشته کالاهای مختلف از جمله دلایل انتخاب این استارت آپ برای مشتریان می باشد.
– اندازه بسیار بزرگ بازار محصولات تندمصرف در کشر ایران و وجود نظام ناکارامد توزیع در کشور ایران و عدم تامین همه نیازهای مصرف کنندگان و توزیع کنندگان نهایی موجب شد ایده ایجاد این استارت آپ بروز نماید.